Frågemetodik säljare

Tjäna pengar på att ställa frågor

 

Få kompetenser slår kompetensen att använda sig av rätt frågor vid rätt tillfällen i mötena med kunderna. Det kan gälla att utveckla relationer, göra en behovsanalys, utmana kunden, finna lösningar, få kunden att berätta varför han/hon ska köpa av dig, hantera invändningar och styra mot köpbeslut. Med vår frågemetodik styr du samtalet i dialogen med kunden på ett förtroendegivande sätt. Kunden kommer också att uppleva ett värde i själva mötet med dig där ni tillsammans identifierar nuläge, målbild, utmaningar och lösning. Du upplevs som professionell, förtroendeingivande, lyssnande och en säljare som kunden gärna gör utrymme i sin kalender för att möta igen.

 

Innehåll


  • 80/20 Säljstrategi.
  • Kundens beslutsprocess.
  • Från fakta till känsla.
  • Förberedelser – mål med samtal.
  • Mental förberedelse.
  • Inledning – bygga relation som öppnar upp samtalet.
  • SPEL – frågemetodik.
  • Träning case.

 

 

 

Fakta


Alla vår utbildningar är skräddarsydda utifrån kundens önskemål.

Antal dagar – 1 heldag och 2 halvdagar

Antal steg – 3

Följande ingår

      • Utbildningsdagar
      • Kursmaterial
      • Ledarstöd för deltagarens närmsta chef
      • Utvecklingskontrakt
      • Webbenkät
      • Individuell coaching

Diplomutbildning – Efter avslutad utbildning får man ett diplom.

Kostnad – Enligt offert

Anmälan – Fyll i formuläret nedan eller ring 076-84 80 204 / 076-84 80 201 så berättar vi mer.

Läs mer om Paretoprocessen här ➜

PARETO 80/20 I SVERIGE AB

Drottninggatan 94
252 21 HELSINGBORG
www.pareto8020.se
info@pareto8020.se