Frågemetodik säljare
Tjäna pengar på att ställa frågor
Få kompetenser slår kompetensen att använda sig av rätt frågor vid rätt tillfällen i mötena med kunderna. Det kan gälla att utveckla relationer, göra en behovsanalys, utmana kunden, finna lösningar, få kunden att berätta varför han/hon ska köpa av dig, hantera invändningar och styra mot köpbeslut. Med vår frågemetodik styr du samtalet i dialogen med kunden på ett förtroendegivande sätt. Kunden kommer också att uppleva ett värde i själva mötet med dig där ni tillsammans identifierar nuläge, målbild, utmaningar och lösning. Du upplevs som professionell, förtroendeingivande, lyssnande och en säljare som kunden gärna gör utrymme i sin kalender för att möta igen.
Innehåll
- 80/20 Säljstrategi.
- Kundens beslutsprocess.
- Från fakta till känsla.
- Förberedelser – mål med samtal.
- Mental förberedelse.
- Inledning – bygga relation som öppnar upp samtalet.
- SPEL – frågemetodik.
- Träning case.
Fakta
Alla vår utbildningar är skräddarsydda utifrån kundens önskemål.
Antal dagar – 1 heldag och 2 halvdagar
Antal steg – 3
Följande ingår
-
-
- Utbildningsdagar
- Kursmaterial
- Ledarstöd för deltagarens närmsta chef
- Utvecklingskontrakt
- Webbenkät
- Individuell coaching
-
Diplomutbildning – Efter avslutad utbildning får man ett diplom.
Kostnad – Enligt offert
Anmälan – Fyll i formuläret nedan eller ring 076-84 80 204 / 076-84 80 201 så berättar vi mer.
Läs mer om Paretoprocessen här ➜
Mål
- Roligare Säljarbete
- Ökad lönsamhet
- Fler affärer
- Nöjdare kunder
- Nya säljupplevelser
PARETO 80/20 I SVERIGE AB
Drottninggatan 94
252 21 HELSINGBORG
www.pareto8020.se
info@pareto8020.se