Frågemetodik för säljare

Tjäna pengar på att ställa frågor.

Få kompetenser slår kompetensen att använda sig av rätt frågor vid rätt tillfällen i mötena med kunderna. Det kan gälla att utveckla relationer, göra en behovsanalys, utmana kunden, finna lösningar, få kunden att berätta varför han/hon ska köpa av dig, hantera invändningar och styra mot köpbeslut. Med vår frågemetodik styr du samtalet i dialogen med kunden på ett förtroendegivande sätt. Kunden kommer också att uppleva ett värde i själva mötet med dig där ni tillsammans identifierar nuläge, målbild, utmaningar och lösning. Du upplevs som professionell, förtroendeingivande, lyssnande och en säljare som kunden gärna gör utrymme i sin kalender för att möta igen.

Innehåll

  • 80/20 Säljstrategi.
  • Kundens beslutsprocess.
  • Från fakta till känsla.
  • Förberedelser – mål med samtal.
  • Mental förberedelse.
  • Inledning – bygga relation som öppnar upp samtalet.
  • SPEL – frågemetodik.
  • Träning case.
  • Utbildningsfakta

    Alla vår utbildningar är skräddarsydda utifrån kundens önskemål
    Antal dagar: 1 heldag &  2 halvdagar
    Antal steg: 3
    Ingår: Utbildningsdagar, kursmaterial, ledarstöd för deltagarens närmsta chef, utvecklingskontrakt, webbenkät och individuell coaching. Läs mer om Paretoprocessen här.
    Kostnad: Enligt offert
    Anmälan: Maila eller ring oss på 076-84 80 204 eller 076-84 80 201 så berättar vi mera.
    Dimplomutbildning: Efter avslutad utbildning får man ett diplom.

    Mål

    • Roligare säljarbete

    • Ökad lönsamhet

    • Fler affärer

    • Nöjdare kunder

    • Nya säljupplevelser